Naar China reizen

29 juni 2013 - Qingdao, China

De vliegreis verliep prima, behalve dat De Chinezen in Beijing hadden besloten dat ons vliegtuig naar Qingdao 2,5 uur moest wachten (bovenop de 5 uur tijd die ik al over had) om meer passagiers te verzamelen. Er werden 3 vluchtnummers genoemd die uiteindelijk mochten boarden, curieus toch.
In Beijing, in de rij voor het inchecken voor Qingdao, realiseerde ik me ineens goed dat ik China was: in de 10 rijen die ik kon overzien zag ik 3 westerse hoofden, de rest was Aziatisch. Op Qingdao airport had mijn taxichauffeur eerst geen bordje, zodat ik haar wel zag maar niet wist dat ze voor mij kwam, maar later ontwaarde ik het briefje met Mrs. Wilhelmina er op. Opluchting alom.
40 minuten rijden later (Qingdao is groot!) zette ze me af bij Litian Hotel, waar Mia op me stond te wachten. De stagegroep zat aan de maaltijd en ik schoof daarbij aan. Na de maaltijd en een korte opfrisbeurt toen we naar Shangri-la Hotel, waar je je kunt vergapen aan sjieke inrichting, bloemstukken en waterpartijen. We streken neer in de bar voor koffie, cocktails, sapjes of thee om bij te komen en met de super remixen van de DJ dansten we de reisstagnatie uit de benen. Ik mag het niet zeggen maar zelfs de twee heren van Qing-Bai (IT-er GeertJan en organisator Roel) kwamen op de vloer! Redelijk op tijd terug naar het hotel, douchen en naar bed!